Twitter pro začátečníky: Zvládněte Twitter jako profík!

Twitter Pro Začátečníky

Základní rozhraní Twitteru

Tweet, retweet a odpověď

Svět Twitteru se točí kolem tweetů, retweetů a odpovědí. Tweet je základní jednotkou komunikace, zpráva o maximální délce 280 znaků, kde můžete sdílet své myšlenky, odkazy, obrázky a videa. Pokud chcete sdílet cizí tweet se svými sledujícími, použijete retweet. Je to skvělý způsob, jak šířit zajímavý obsah a zapojit se do konverzace. Existují dva typy retweetů: klasický retweet, kdy se tweet zobrazí vašim sledujícím v původní podobě, a retweet s komentářem, kde k původnímu tweetu přidáte vlastní komentář. Odpověď je reakce na konkrétní tweet. Kliknutím na ikonu bubliny pod tweetem otevřete pole pro odpověď, kde můžete napsat svůj komentář. Odpovědi jsou skvělým způsobem, jak se zapojit do konverzace, klást otázky nebo sdílet svůj názor. Pamatujte, že odpovědi jsou viditelné všem vašim sledujícím, pokud neodpovídáte na tweet v soukromé konverzaci.

Hashtagy a jejich funkce

Hashtagy jsou jako kouzelné klíče, které otevírají dveře do specifických konverzací na Twitteru. Představte si je jako štítky, které usnadňují lidem najít tweety na témata, která je zajímají.

Když k tweetu přidáte hashtag (slovo nebo frázi s # před ním, například #twitterprozacatecniky), stane se klikatelným odkazem. Kliknutím na hashtag nebo jeho vyhledáním se zobrazí všechny veřejné tweety, které ho také obsahují.

Používání hashtagů je zásadní pro zvýšení viditelnosti vašich tweetů. Díky nim se vaše příspěvky zobrazí lidem, kteří se zajímají o stejná témata, i když vás nesledují.

Jak hashtagy efektivně používat:

Relevantnost je klíčová: Používejte hashtagy, které jsou relevantní k obsahu vašeho tweetu.

Nemusíte to přehánět: Příliš mnoho hashtagů může působit spamově. Zaměřte se na 1-3 hashtagy na tweet.

Využijte trendy: Sledujte trendy hashtagy a zapojte se do konverzací, které jsou pro vás relevantní.

Vytvářejte vlastní: Pokud pořádáte akci nebo kampaň, zvažte vytvoření vlastního unikátního hashtagu.

Pamatujte, že hashtagy jsou mocným nástrojem pro budování komunity a šíření vašeho hlasu na Twitteru. Používejte je chytře a sledujte, jaký mají dopad na váš dosah a zapojení.

Zmínky pro interakci

Twitter je plný zkratek a slangových výrazů, které můžou být pro nováčky matoucí. Abyste se v tom neztratili, tady je pár základních pojmů:

  • Zmínky (@): Chcete-li někoho oslovit nebo na někoho reagovat, použijte symbol "@", za kterým následuje jeho uživatelské jméno. Například "@TwitterSupport". Tímto způsobem dotyčného upozorníte na váš tweet a on uvidí vaši zprávu.
  • Odpovědi: Kliknutím na ikonu bubliny pod tweetem můžete odpovědět přímo na něj. Vaše odpověď bude viditelná všem, kdo sledují vás i autora původního tweetu.
  • Retweety (RT): Líbí se vám tweet a chcete se o něj podělit se svými sledujícími? Klikněte na ikonu se dvěma šipkami. Můžete ho retweetnout tak, jak je, nebo k němu přidat vlastní komentář.
  • Líbí se mi: Pokud se vám tweet líbí, ale nechcete ho retweetnout, můžete mu dát "like" kliknutím na ikonu srdíčka.
  • Hashtagy (#): Hashtagy jsou klíčová slova nebo fráze, které se píší dohromady a před ně se dává symbol "#". Například "#TwitterTipy". Slouží k tomu, aby se vaše tweety zobrazily lidem, kteří se zajímají o dané téma, i když vás nesledují.
  • Přímé zprávy (DM): Chcete-li někomu poslat soukromou zprávu, použijte funkci přímých zpráv. Tyto zprávy uvidí pouze odesílatel a příjemce.
  • Trendy: Na Twitteru se neustále mění trendy, což jsou témata, o kterých se v danou chvíli nejvíce mluví. Můžete se na ně podívat v sekci "Trendy" a zjistit, co je zrovna aktuální.

Nebojte se experimentovat a zkoušet různé funkce Twitteru. Čím více ho budete používat, tím snadněji se v něm zorientujete a najdete si komunitu, která vás zajímá.

Soukromé zprávy a chat

Soukromé zprávy, zkráceně DM (Direct Messages), jsou skvělý způsob, jak si na Twitteru povídat s někým jeden na jednoho. Můžete je použít k soukromým konverzacím s lidmi, které sledujete, a kteří sledují vás.

Chcete-li odeslat soukromou zprávu, stačí kliknout na ikonu obálky v horní části obrazovky. Zobrazí se vám seznam vašich konverzací. Chcete-li zahájit novou konverzaci, klikněte na ikonu nového zprávy v pravém horním rohu. Do pole "Komu" zadejte jméno uživatele, kterému chcete zprávu odeslat, napište zprávu a klikněte na "Odeslat".

Pamatujte si, že soukromé zprávy jsou opravdu soukromé a vidí je pouze vy a osoba, které je posíláte. Nikdy neposílejte v soukromé zprávě nic, co byste nechtěli zveřejnit, protože druhá osoba by mohla vaši zprávu vždycky vyfotit nebo přeposlat.

Kromě textových zpráv můžete v soukromých zprávách posílat i obrázky, GIFy a emotikony. Stačí kliknout na ikonu obrázku nebo GIFu v dolní části obrazovky a vybrat, co chcete odeslat.

A to je vše! Teď už víte, jak posílat soukromé zprávy na Twitteru. Jděte do toho a začněte si povídat s přáteli!

Notifikace a upozornění

Twitter je skvělý nástroj pro sledování novinek a konverzací, ale může být náročné držet krok se vším, co se děje. Naštěstí vám Twitter nabízí různé možnosti nastavení notifikací a upozornění, abyste nepřišli o nic důležitého.

Pojďme se podívat na ty nejdůležitější:

Push notifikace: Tyto notifikace se zobrazují přímo na vašem telefonu, i když nemáte aplikaci Twitter otevřenou. Můžete si nastavit, abyste dostávali upozornění na nové tweety od lidí, které sledujete, na zmínky, retweety, lajky a další interakce s vaším účtem.

E-mailové notifikace: Pokud nechcete být rušeni push notifikacemi, můžete si nastavit, aby vám Twitter posílal důležitá upozornění e-mailem. Můžete si vybrat, jak často chcete e-maily dostávat a na jaký typ aktivit vás mají upozorňovat.

Notifikace na webu: Pokud jste přihlášeni na Twitteru v počítači, můžete dostávat upozornění přímo v prohlížeči. Tyto notifikace se zobrazují v pravém horním rohu obrazovky a informují vás o nových tweetech, zprávách a dalších aktivitách.

Kromě výše uvedených možností si můžete nastavit i další upozornění, například na tweety obsahující klíčová slova, která vás zajímají, nebo na aktivity od konkrétních uživatelů.

Nebojte se experimentovat s různými nastaveními notifikací, dokud nenajdete tu nejlepší kombinaci pro vás. Pamatujte, že cílem je dostávat pouze relevantní a užitečná upozornění, abyste si užili Twitter naplno bez zbytečného zahlcení.

Mobilní aplikace Twitteru